La universitat, avui… i demà

La Universitat Rovira i Virgili, amb la col·laboració de l’Institut de Ciències de l’Educació i del L@TE de la URV organitzen, el proper dia 12 de febrer, la conferència “La universitat, avui… i demà“, a càrrec de Francesc Michavila, director de la Càtedra UNESCO de Gestió i Política Universitària.

La conferència, que es realitzarà a les 11.30h a la Sala de Graus del Campus Catalunya de la URV, abordarà les següents qüestions: Quins reptes te l’educació superior d’avui? A quin model estratègic s’han d’encaminar les universitats?

El professor Francesc Michavila, autor del recent llibre “Bolonia en Crisis”, parlarà de la universitat d’avui i de demà, analitzant la trajectòria de la construcció de l’Espai Europeu d’Educació Superior, comunament conegut com a “Procés de Bolonya”, les necessitats que les universitats tenen actualment i els nous desafiaments que han d’afrontar.

Per conèixer en quin punt es troben les universitats espanyoles, el professor Michavila posarà l’èmfasi a qüestions com, per exemple, la relació a nivell europeu entre taxes mitjanes de matrícula i el percentatge d’estudiants beneficiats per les beques, la ràtio entre universitats públiques i número d’habitants per tota Europa o les competències més demandades per la societat.

Per altra part es plantejaran algunes possibles estratègies per afrontar els nous reptes i problemes actuals als que s’enfronten les universitats, com ara l’eliminació de normatives innecessàries, la diferenciació sensata i racional de les universitats o la revisió dels postgraus.

Mes informació i inscripció

confmichavila-305x431

Disculpa, heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.