Publicacions 2016-2015

Publicacions  |  Comunicacions  |  Tesis


A continuació es presenten les publicacions realitzades pel grup de recerca ARGET (Applied Research Group of Educational Technology) del Laboratori, i altres publicacions en les quals hem participat:

2017 2016/2015 2014/2013 2012/2011 2010/2009 2008/2007 Anteriors

2016:

dgital Cervera, M. G., Martínez, J. G., & Mon, F. M. E. (2016). Competencia digital y competencia digital docente: una panorámica sobre el estado de la cuestión. Revista Interuniversitaria de Investigación en Tecnología Educativa, Juny 2016(0), 74-83 (web).
dgital Cela-Ranilla, J. M., Molías, L. M., & Cervera, M. G. (2016). Learning Patterns as Criterion for Forming Work Groups in 3D Simulation Learning Environments.International Journal of Distance Education Technologies (IJDET)14(4), 27-40. (web).
dgital Vaca- Barahona, B.; Cela-Ranilla, J. & Gallardo-Echenique (2016). Perfiles de aprendizaje y trabajo colaborativo en entornos de simulación en 3D. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, 19(2). (web).
dgital Batiste, M., Bové, I., & Palau, R. (2016). Classe inversa i grups cooperatius a l’escola rural. Per on comencem?. Guix: Elements d’acció educativa, (425), 73-77. (web).
educationl computing Gallardo-Echenique, E., Bullen, M., & Marqués-Molias, L. (2016). Student Communication and Study Habits of First-year University Students in the Digital Era. Canadian Journal of Learning & Technology42(1). (web).
Perspectiva_Educacional Esteve-Mon, F. M., Gisbert-Cervera, M. & Lázaro-Cantabrana, J.L. (2016). La competencia digital de los futuros docentes: ¿Cómo se ven los actuales estudiantes de educación?. Perspectiva educacional, 55 (2), 38-54. (web).
naer Cela, J.M., Esteve, V., Esteve, F., González, J., & Gisbert, M. (In press). El docente en la sociedad digital: una propuesta basada en la pedagogía transformativa y en la tecnología avanzada. Revista de Curríulum y Formación del Profesorado. 
Nuevos escenarios petita Gisbert, M. & González, J.(2016) Nous escenaris d’aprenentatge des d’una visió transformadora. Wolters Kluwer España, S.A.: Madrid.
cp289-290 Borao, L & Palau, R. (2016) Flipped classroom: mejora de resultados en las asignaturas instrumentales en 4º de ESO. Comunicación y pedagogía, (289-290). (web)
edutece_petita Borao Moreno, L., & Palau Martín, R. (2016). Análisis de la implementación de Flipped Classroom en las asignaturas instrumentales de 4º Educación Secundaria Obligatoria. Edutec. Revista Electrónica De Tecnología Educativa, 0(55). (web)
 edutece_petita Fornons Jou, V., & Palau Martín, R. (2016). Flipped Classroom en la asignatura de matemáticas de 3º de Educación Secundaria Obligatoria. Edutec. Revista Electrónica De Tecnología Educativa, 0(55). (web)
educationl computing Esteve-Mon, F. M., Cela-Ranilla, J. M., & Gisbert-Cervera, M. (2016). ETeach3D: Designing a 3D virtual environment for evaluating the digital competence of preservice teachers. Journal of Educational Computing Research. doi:10.1177/0735633116637191(web)

2015:

rusc Lázaro Cantabrana, J. L., Estebanell Minguell, M. y Tedesco, J. C. (2015). Inclusión y cohesión social en una sociedad digital. RUSC. Universities and Knowledge Society Journal, 12(2). págs. 44-59. doi http://dx.doi.org/10.7238/rusc.v12i2.2459 (web)
naer Cervera, M. G., & Lázaro, JL. (2015). La formación permanente en competencia digital docente y la mejora de la calidad del centro educativo desde la perspectiva de los docentes: un estudio de caso. NAER, 4(2) 124-131. (pdf)
suma Rodríguez, J. M. & Palau, R. (2015) Experiencia sobre la implementación de cursos de Matemáticas en Moodle. Revista SUMA. nº 80, Badalona 2015, pp. 57-66, ISSN 1130-488X (web)
cp-287 Jou, V. F., & Palau, R. (2015). Yo, mis alumnos y la flipped classroom.Comunicación y pedagogía (287-288). (web)
Captura Domínguez García, S., García Planas, M. I., Palau, R., & Taberna Torres, J. (2015). Modelling E-portfolio for a Linear Algebra undergraduate course.International journal of education and information technologies9, 115-121. (web)
Captura García Planas, M. I., Taberna Torres, J., Domínguez García, S., & Palau, R. (2015). Evaluating an E-portfolio for a linear algebra course using rubrics. InINTED2015 Proceedings (pp. 1366-1372). International Association of Technology, Education and Development (IATED). (web)
Captura García Planas, M. I., Taberna Torres, J., Domínguez García, S., & Palau, R. (2015). Using the e-portfolio for large groups of students. In INTED2015 Proceedings (pp. 1352-1360). International Association of Technology, Education and Development (IATED). (web)
triangulaçao Erazo, G. S., & Molías, L. M. (2015). Triangulação metodológica para definir perfis educacional EVAs. Revista EDaPECI15(2), 275-289. (web)
let's talk Gallardo-Echenique, E. E., Marqués-Molías, L., Bullen, M., & Strijbos, J. W. (2015). Let’s talk about digital learners in the digital era. The International Review of Research in Open and Distributed Learning16(3). (web)
el profesorado Samaniego, G., Marqués, L., & Gisbert, M. (2015). El profesorado universitario y el uso de Entornos virtuales de aprendizaje. Campus Virtuales(2), 50-58. (web)
cp 2850286 del Pino, C. & Palau, R. (2015). Las flipped classrooms y la teoría de las inteligencias múltiples de Gardner. Comunicación y Pedagogía, 285-286. (web)
cp 2850286 Palau, R., Gopal, J., Suñé, X. & Seritjol, F. (2015). Ventajas y desventajas de la aplicación del flipped classroom. Comunicación y Pedagogía, 285-286. (web)
cp 2850286 Morilla, F. & Palau, R. (2015). Flipped classroom en la Educación Física. Una experiencia en ciclo superior de Primaria. Comunicación y Pedagogía, 285-286. (web)
UT Lázaro, J. L., & Gisbert-Cervera, M. (2015). Elaboració d’una rúbrica per avaluar la competència digital del docent. UT. Revista de Ciències de l’Educació, 1, 30–47. (web)
comunicar Álvarez, J.F. & Gisbert, M. (2015). Grado de alfabetización informacional del profesorado de Secundaria en España: Creencias y autopercepciones [Information Literacy Grade of Secondary School Teachers in Spain - Beliefs and Self-Perceptions]. Comunicar, 45, 187-194. DOI: 10.3916/C45-2015-20). (web)
international journal of instruction Sharif, A.& Gisbert, M.  (2015). The Impact of Culture on Instructional Design and Quality. International Journal of Instruction, 8,1, 143-156 (pdf)
rusc Daniel, J., Vázquez Cano, E. y Gisbert, M. (2015). El futuro de los MOOC: ¿aprendizaje adaptativo o modelo de negocio? RUSC. Universities and Knowledge Society Journal, 12(1), 64-74. DOI:10.7238/rusc.v12i1.2475 (web)
revista complutense de González Martínez, J. , Espuny Vidal, C., Gisbert Cervera, M.  (2015). Learning language or not learning language. The acquisition of the communicative competence in secondary education in a highly technological environment. A study from Catalonia (Spain). Revista Complutense de Educación, 26, 141-160. DOI: 10.5209/rev_RCED.2015.v26.n1.42814 (web)
naer Gisbert, M., & Lázaro, J.L. (2015). Professional development in teacher digital competence and improving school quality from the teachers’ perspective: a case study. Journal Of New Approaches In Educational Research, 4(2), 115-122. doi:10.7821/naer.2015.7.123 (web)
naer de Oliveira, J., & Gallardo-Echenique, E. (2015). Early Childhood Student Teachers’ Observation and Experimentation of Creative Practices as a Design Processes. Journal Of New Approaches In Educational Research, 4(2), 77-83. doi:10.7821/naer.2015.4.122 (web)
educar Lázaro, J. L. & Gisbert, M. (2015).El desarrollo de la competencia digital docente a partir de una experiencia piloto de formación en alternancia en el Grado de Educación. Educar, 51 (2), 321-348. doi: 10.5565/rev/educar.725 (pdf)
Teaching and learning portada Gisbert, M. & Bullen, M.(2015) Teaching and Learning in Digital Worlds: Strategies and Issues in Higher Education.  Publicacions URV: Tarragona. (web) 
rusc Gisbert, M.  & Johnson, L. (2015). Education and technology: new learning environments from a transformative perspective. RUSC. Universities and Knowledge Society Journal, 12(2), 1. doi:10.7238/rusc.v12i2.2570 (pdf) 
rusc Yáñez-Aldecoa, C.; Okada, A.  & Palau, R. (2015). New learning scenarios for the 21st century related to Education, Culture and Technology. RUSC. Universities and Knowledge Society Journal, 12(2), 87. doi:10.7238/rusc.v12i2.2454 (pdf) 
rusc Steffens, K.; Bannan, B.; Dalgarno, B.; Bartolomé, A. R.; Esteve-González, V.  & Cela-Ranilla, J. M. (2015). Recent Developments in Technology-Enhanced Learning: A Critical Assessment. RUSC. Universities and Knowledge Society Journal, 12(2), 73. doi:10.7238/rusc.v12i2.2453 (pdf) 
rusc Olcott, D.; Carrera Farran, X.; Gallardo Echenique, E.  & González Martínez, J. (2015). Ethics and Education in the Digital Age: Global Perspectives and Strategies for Local Transformation in Catalonia. RUSC. Universities and Knowledge Society Journal, 12(2), 59. doi:10.7238/rusc.v12i2.2455 (pdf) 
rusc Lázaro Cantabrana, J. L.; Estebanell Minguell, M.  & Tedesco, J. C. (2015). Inclusion and Social Cohesion in a Digital Society. RUSC. Universities and Knowledge Society Journal, 12(2), 44. doi:10.7238/rusc.v12i2.2459 (pdf) 
rusc Hepp K., P.; Prats Fernández, M. À.  & Holgado García, J. (2015). Teacher training: technology helping to develop an innovative and reflective professional profile. RUSC. Universities and Knowledge Society Journal, 12(2), 30. doi:10.7238/rusc.v12i2.2458(pdf) 
rusc De Oliveira, J.;Henriksen, D; Castañeda, L.; Marimon, M.; Barberà, E.; Monereo, C.;Coll, C.;Mahiri, J. & Mishra, P.(2015). The educational landscape of the digital age: Communication practices pushing (us) forward. RUSC. Universities and Knowledge Society Journal, 12(2), 14. doi:10.7238/rusc.v12i2.2440 (pdf) 
llibre Gisbert, M.; Prats, M.; Fernández, A. & Cabrera, N. (2015) Aprenentatge mòbil. Com incorporar els dispositius mòbils a l’aprenentatge?. Barcelona: Fundació Jaume Bofill. (pdf) 
llibre Palau, R. (2015). Mobile learning no és només aprenentatge. A Gisbert, M.; Prats, M.; Fernández, A. & Cabrera, N. (Eds.), Aprenentatge mòbil. Com incorporar els dispositius mòbils a l’aprenentatge?. (pp. 74-79). Barcelona: Fundació Jaume Bofill. (pdf)
llibre Camacho, M. (2015). El mobile learning i la innovació en educació: una oportunitat de canvi en un món més mòbil que mai. A Gisbert, M.; Prats, M.; Fernández, A. & Cabrera, N. (Eds.), Aprenentatge mòbil. Com incorporar els dispositius mòbils a l’aprenentatge?. (pp. 86-90) Barcelona: Fundació Jaume Bofill. (pdf)
 dgital Gallardo-Echenique, E.; de Oliveira, J.; Marqués-Molias, L. & and Esteve-Mon, F. (2015) Digital Competence in the Knowledge Society. Journal of Online Learning and Teaching, 11(1),1-16. Retrieved from (pdf)
rusc Gallardo, E., Marqués, L. y Bullen, M. (2015). El estudiante en la educación superior: Usos académicos y sociales de la tecnología digital. RUSC. Universities and Knowledge Society Journal, 12(1), 25-37. doi: 10.7238/rusc.v12i1.2078. (pdf)
dgital Esteve, F. (2015). La educación escolar y familiar en las TIC: riesgos, oportunidades y uso inteligente. En J.L. Parejo y J. M. Pinto (eds.), La orientación y la tutoría escolar con familias. Barcelona: Editorial UOC. (web)
uned Sancho, T., Oliver, M., & Cervera, M. G. (2015). Moocs en cataluña: un instrumento para la innovación en educación superior. Educación XX1, 18(2), 125-146. doi: 10.5944/educxx1.14598. (pdf)
- -
2017 2016/2015 2014/2013 2012/2011 2010/2009 2008/2007 Anteriors

>